Прекратяване на договора – мисията (почти) невъзможна

Posted: февруари 13, 2011 in Виваком, Глобул, Мтел, Практически съвети, Телекоми
Етикети:, , ,

За никого не е тайна, че да прекратиш договора си с мобилен оператор е много трудно.

Телекомите прилагат т.нар. клауза за автоматично подновяване на договора. Това означава, че ако искате да прекратите договора си, трябва да обявите това с писмено едномесечно предизвестие до оператора. Тоест – ако договора ви приключва на 13 май, трябва до 13 април да сте подали такова предизвестие в магазин на мобилния оператор.

Ако не го направите в този срок, договорът ви се счита за автоматично подновен – за една или две години, в зависимост от срока му. Това означава, че ако в последствие поискате да го прекратите, ще трябва да плащате неустойки в размер на целия договор. Например, на 13 май разбирате, че автоматично са ви подновили едногодишен договор с месечна такса 10 лв. Ако искате да го прекратите, ще трябва да платите неустойки в размер на 120 лв. (12×10 лв.)

Да речем, че не се е стигнало до тук, а вместо това най-късно 30 дни преди изтичането на договора ви решавате да подадете едномесечно предизвестие за прекратяването му. То се попълва в магазина на мобилния ви оператор. Имайте предвид, че служителят на касата ще се опита да направи всичко възможно, за да ви откаже от прекратяване на договора – включително да ви даде грешна информация и да ви заблуди.

Например касиерът може да ви каже, че не е необходимо да подавате предизвестие, защото той вече е отбелязал в компютъра това и след крайния срок услугата ще бъде преустановена. Не му вярвайте – писменото предизвестие е доказателство, че изрично искате да приключите договорните отношения с този оператор.

Когато подавате предизвестие, задължително поискайте входящ номер. Това е номерът, който идентифицира ващето желание. Служителят е длъжен да ви даде този номер. Някои потребители сигнализират, че им е бил отказван входящ номер(пример:“Ами системата ни не работи в момента и не можем да ви издадем“, но след заплахи за оплакване в полицията или КЗП (Комисия за защита на потребителите) служителите все пак склонявали да издадат такъв номер.

Дори и след като подадете предизвестие, трябва да направите още една стъпка. Няколко дни преди изтичането на договора ви трябва да отидете отново в магазин на мобилния оператор и да потвърдите, че искате да прекратите договора си. В противен случай операторът счита, че сте се отказали от прекратяването и договорът ви се подновява автоматично.

Както виждате, не е лесно да се отървеш от оператора си. Тези трикове се предлагат не само от мобилните оператори, но и от някои от големите кабелни оператори. Заради кошмарните клаузи в договорите някои абонати решават да се обявят за мъртви, за да не плащат неустойки.

За да не се стига дотук може просто да се премахне клаузата за автоматично подновяване. Така след изтичане на договора той се счита за безсрачен и може да се прекрати по всяко време. Кога ще се случи това обаче не е съвсем ясно.

Коментари
  1. [...] Практически съвет Как да прекратя договор с мобилен оператор [...]

  2. Катя казва:

    И мен така ме излъгаха като ми казаха ,че договора ще ми бъде подновен само за 1 месец и да изчакам 1 месец за да спра и домашният телефон ,заедно с Хармонията на ВИВАКОМ. Отивам след месец да спра домашния телефон и Хармонията и бях много лошо изненадана като ми казаха ,че договора ми е бил подновен за 1година. Нямало такова нещо като продължаване за 1 месец. Направиха ни на глупаци :(

  3. kozlovsky казва:

    Катя, твоят случай (както и този на много други потребители) представлява нарушение на потребителските права – защото клиентът се заблуждава и манипулира с невярна информация.
    Проблемът е, че това може да се докаже само ако запишете с камера как служителят ви мами. Официално операторите твърдят, че служителите им не са лъжци, а просто има единични случаи на черни овце. На хартия също всичко е чисто – в договора ясно са отразени условията на подновяване, потребителят го е подписал, така че и дума не може да става за измами и нелегитимни търговски практики.
    За Виваком съм чувал доста неприятни неща – освен че сключват договори по телефона (но без да ви казват), чух за един случай, в който потребителят не може да си прекрати договора Trio, нито да го трансформира в друг пакетен план, защото служителите и операторите на Виваком го баламосват и лъжат на поразия.

  4. Бясна казва:

    Моля, къде мога да се оплача на МТЕЛ? Страшно съм недоволна!

  5. Бясна казва:

    Моля, къде мога да се оплача срещу МТЕЛ? Страшно съм недоволна!

  6. kozlovsky казва:

    Бясна, можеш да опиташ първо с жалба до самия оператор. Това можеш да направиш от тази страница:
    http://www.mtel.bg/contact.php?topic_id=&
    Алтернативите са да подадеш жалба до КРС или КЗП. Тук обаче трябва да споделиш какъв точно е проблемът, защото двете комисии имат различни правомощия. Така например няма смисъл да се оплакваш в КРС заради подвеждаща реклама (обещават ти бърз мобилен интернет, а скоростта всъщност се оказва много ниска), или пък да се оплакваш в КЗП за проблем с преносимостта на номерата. Информация за това как да се свържеш с една от двете комисии може да намериш в менюто в главата на този сайт, както и на този адрес:
    http://busylines.wordpress.com/2010/10/20/oplakvane/

  7. Мария казва:

    Искам да попитам, законно ли е удължаването на договор по телефона? Как е възможно без подпис на хартия, да удължат договора ми?

  8. zlk казва:

    М тел имат нова хватка. Дори да сте подали предизвестие в срок и след това да подпишете договор за ппекратяване също в срок – това не означава че договора ви е прекратен! Защото било необходимо след тези две стъпки да се обадите на *88 и да потвърдите с 6 цифрен код, че наистина прекратявате договора си. Е тва е последното което мен ме сполетя. След като си мислех, че договора ми с тях е прекратен след месец се оказа че отново ми начисляват такси и вече имам две такава за плащане. Ето това са мошенници рекетъори заслужаващи да им се отнемат всички лицензи, Ама кой!? Шибана държава.

  9. Ангелина казва:

    И Мен ме излъга Мтел, със неговите тарифи. Случая е следния , както споменахте договорите се преподписват сами, много тъпо, не знам, в евросъюза няма такива неща доколкото съм запознатa, и договоите се прекратяват пак с едно месечно предизвестие но по всяко време, Сега в момента се намирам в Русия, и преди да замина си пуснах роуминг. Операторът ми обясни какви са цените , които не бяха много точни, а по скоро двойни на тези които ми казаха, ВТОРО : тарифния ми план няма месечна такса а МИНИМАЛНО МЕСЕЧНО ПОТРЕБЛЕНИЕ, но след като си погледнах ел фактури видях че точно това минимално потребление се е превърнало в месечна такса , а всичко останало се добавя към сумата.
    Не плащам вече 6 месеца, а сметката ми върви и до ден днешен .. направо не искам да заплащам тези пари на такива мошенници

    Нещото което ми направи впечатление тук в Русия, че много голяма част от хората ползват предплатени карти, а абонаментните планове се броят на пръсти, тъй както никой не ги използва, с изключение на големите фирми можеби, а предплатените карти имат мн добри тарифи за евтини разговори . И най-важното е, ЧЕ не те цакат с предподписващи се договори, дори ИНТЕРНЕТА с USB модем е на предплатена форма за плащане. Ползваш= плащаш, не ползваш = не плащаш.

    Това за мен е една голяма монополистическа мафия която скубе народа с тези договори.
    Кажете ми на кой да се оплача относно моя случай ? И да започвам да ползвам предплатена услуга.
    Благодаря/

  10. zlk казва:

    Това е писмо до КЗП.
    Не се надявам на някаква положителна реакция в моя полза. щото и те са от другата страна на барикадата, но искам да споделя и с всички съфорумци за моя проблем, който може да стне проблем и на много от вас.
    Четете и коментирайте.
    Извадете будната си съвес и излезте от мълчанието което ни погубва като нация и народ.
    Ето и самото писмо описващо моя случай:
    Относно: Спиране на телефонен пост в Мтел. Вече ви писах по проблема, естественно е , че още нямам отговор. С извенение и да се повторя ще ви опиша проблема пак: Подавам един месец предварително предизвестие за спиране на телефонния пост към Мтел. След месец подписваме предизвестието и телефона трябва да се спре. Махам картата от апарата и съм спокоен, че вече съм прекратил договора и няма да плащам толкова необходимите ми в момента пари. След месец и половина получавам фактура на стойност – таксата, не обръщам внимание защото когато платих последна фактура, тя се виждаше само на монитора на Мтел а още не я бях получил. След още около половин месец получавам втора фактура също само с такста, чак тогава стоплих, извадих картата сложих я в телефона и се оказа, че е активна, но можех сао да приемам разговори но не и да избирам, защото вече имах две неплатени сметки. Обаждам се на *88 на оператор. оператора ми казва, че трябва да потвърдя чрез клиентска парола на *88, че наистина искам да спра телефона – Изумявам. Пиша оплакване на Мтел. На следващия ден полу4авам отговор от тях, че наистина е така и трябва да подам заявление за получаване на клиентска парола, чрез която като се обадя на *88 – 9 оператор и потвърдя и поста ще бъде спрян. Да и мотивире им сапак за „благото“ на клиента, за да може сам да прецени кога да се откаже от услугите им!? И че клиентската парола е „електронен подпис“ !? който е не обходим за потвърждение за спиране. Зна4и саморъчния подпис за тях не е важен а е важен електронния подпис. Питам – ами тогава при сключване на договора, защо няма електронен подпис, или тогава договора не е валиден защото е подписан собственноръчно с писалка върху хартиен носител. И все пак кой от двата пописа, електронен или собдтвенноръчен е валидния, независимо дали за сключване или за прекратяване на договор@ На следващия ден подавам заявление за клиентска парола. Вече втори ден звъня на *88 – 7-ца за регистриране на клинтска парола, но оператора ми казва, че в момента имат проблеми и тази функция не е активна. Междувременно накарах съпругата ми да подаде заявление за клиентска парола, и при нея всичко се получи- т.е. *88 – 7-ца за нейния номер си беше активна. Следователно: *88 – 7-ца за мен вече персона нон грата , т.е. моя номер е вкран в системата на Мтел като искащ прекратяване и не му се дава възможност да си извади клиентска парола, чрез която да си прекрати окончателно договора. Незнам повече какво да кажа за случващото се внашата мила държава в 21 век. Просто тотално съм разочарован и от власти, и от контролни органи защитаващи правата на гражданина на държават и от такива монополи като Мтел. За съжаление Господа тези монополи са по силни от държавата и в това е проблема. Докажете, че не е така. с пожелание за успех в борбта с монополите, ако такава въобще има. Да видим.

  11. Zlatko казва:

    На 16 юли ми изтича договора с м-тел, съответно на 16 юни е трябвало да отида и да подам предизвестие, че искам да се откажа от услугите им. Отидох в офиса им на 20 юни за да проверя кога ми изтича договора и те ми заявиха гореспоменатото и че не може вече да подам предизвестие за прекратяване на договора и той щял да бъде подновен автоматично. И сега ще бъда обвързан със тях още една година без да използвам услугите им (по мое желание) но с месечна такса от 15 лв. Цитирам: „Самите мобилни оператори пък вече ще се задължават да информират абонатите си 1 месец преди изтичане на техните договори.“ Е, не бях уведомен. Кажете как би трябвало да постъпя в този момент? Имам договор който изтича на 16 юли и не мога да го прекратя. Според мен това е като всеки ден да си купуваш кисело мляко от магазина и един ден отиваш с кофичката до касата но осъзнаваш, че не можеш да я платиш, но от касата ти казват че си длъжен да я вземеш, защото не си ги уведомил при влизането в магазина. Отново цитирам: „Промените в закона се отнасят до повишаване на правата на потребителите и са включени в глава 14 на промените в Закона за електронните съобщения, уточни Вълков. Даваме отлагателен 7-дневен срок след сключване на договора, в който абонатът има възможност да се откаже от него без неустойка, посочи депутатът.“ Някой знае ли дали е влязло в сила и дали в 7 дневен срок след преподписването ще мога да се откажа от мобилния оператор.

    • Гадина Димитрова казва:

      За договори, изтичащи след април 2011 година не важи автоматичното подновяване т.е. след като твоят договор изтича след този месец /април/, те нямат право да ти откажат спиране когато и да го изискаш – това ми го каза лично служителка от Мтел.

      • Emiliya казва:

        Имам същия проблем с автоматично подновен договор без мое съгласие и ми съобщиха, че след като съм го подписала преди април-2011, тази клауза не важи! :(
        Имаш ли цитат от закон или договор в подкрепа на твърдението си?

  12. зак казва:

    Предизвестието за спиране на номер от МТЕЛ може да се подаде когато ти си пожелаеш, стига да не е по-малко от 1 месец. Най-нагло ни лъжат, че предизвестието трябва да се вземе точно 1 месец предварително. Предизвестието може да се вземе 3-5 10 месеца предварително, даже още с подписване на договора, но служителите на МТЕЛ умишлено крият тази информация. Аз примерно получих това предизвестие 3 месеца предварително.

  13. Петър казва:

    Новия оператор/услуга BOB е собственост на Мобилтел. Тоест, искат да започнат начисто, но няма да им мине номерът!

  14. Пепо казва:

    Колеги, въпреки че входирах уведомление за прекратяване, в което посочвам, че искам прекратяване на мобилните услуги/ СИМ картите и достъпа до мрежата при изтичане на срока по договора, МТел поискаха да попълня второ тяхно Уведомление, което те ми дадоха! Не го подписах!!! В него се посочва, че съм длъжен повторно да ги информирам в техен офис/магази, че желая прекратяване на достъпа на СИМ картите до мрежата!!! Реално подадох моето Уведомление за прекратяване на договор, а тяхното Уведомление – НЕ, тъй като е подвеждащо и ти вменява допълнителни задължения, които ако не изпълниш – ЩЕ ПЛАЩАШ! Все пак в последния месец от договора ми с тях ще отида да потвърдя прекратяването на взаимоотношенията ни, за да бъдат прекратени достъпа на СИМ картите до мрежата им, въпреки че същото съм посочил в уведомлението, което вече подадох.

    Ето извадка от формуляра за уведомление за прекратяване на Мтели какво пише в т.1, който Мтел изискват да подпишете:
    „Декларирам, че съм информиран относно следните условия, които трябва да бъдат изпълнени преди и с оглед прекратяване на достъпа на номера(та) по Договора/ Договорите до мрежата на Мобилтел ЕАД:
    1) В рамкие на последния месечен таксуващ период от срока на Договора, следва да заявя прекратяване на достъпа до мрежата в Мтел магазин или чрез обаждане на *88 (Център за обслужване на клиенти на Мобилтел ЕАД ). При обаждане на номер *88 следва да бъде посочена Клиентска парола. В случай, че условието по тази т.1 не бъде изпълнено, достъпът до мрежата няма да бъде прекратен с изтичане на срока по Договора/ Договорите и следва да заплатя всички суми, дължими за услуги, ползвани след изтичане на този срок, съгласно условията на Договора.“

    Ето за това говориме!!! Чети Българино, чети, не бъди глупак! Докато има балъци, ще има тарикати като Мтел и всички мобилни оператори.

  15. DANKA казва:

    ПРЕДИ ПОВЕЧЕ ОТ 8-ЕМ МЕСЕЦА МИ БЕШЕ ОТКРАДНАТ ТЕЛЕФОНА ЗАЕДНО С КАРТАТА ОБАЖДАМ СЕ НА ОПЕРАТОР ДА МИ БЪДЕ СПРЯНА КАРТАТА И Я ОБЯВЯВАМ ЗА ОТКРАДНАТА СЛЕД КАТО СИ ПЛАЩАМ РЕДОВНО ТАКСИТЕ И ПИТАМ КОГА И КАК ДА СПРА ТОЗИ ДОГОВОР МИ БЕШЕ ОБЯСНЕНО ДА ОТИДА НА ЕДИКОЯ СИ ДАТА И ДА ПОДАМ МОЛБА ,НО ЗА НЕЩАСТИЕ УЛУЧИХ СРИВ ВЪВ СИСТЕМАТА И ТАКА МИ КАЗАХА ДА ОТИДА НА ДАТАТА НА ИЗТИЧАНЕТО НА ДОГОВОРА И КОГАТО ОТИХОД ТОГАВА НА ОПРЕДЕЛЕНАТА ДАТА СЕ ОКАЗА ,ЧИ ДОГОВОРА Е БИЛ ПОДНОВЕН АВТОМОТИЧНО ПРЕДИ НЯКОЛКО ЧАСА ОБАДИХ СЕ НА ОПЕРАТОР ЗА ДА ПИТАМ КАК Е ВЪЗМОЖНО КАКВО В КРАИНА СМЕТКА ПЛАЩАМ КАТО НИЩО НЕ ПОЛЗВАМ И МЕ ПОСЪВЕТВАХА ДА СИ КУПЯ ДРУГА КАРТА ,НО АЗ НЕИСКАМ И ТАКА ИСКАМ НЕИСКАМ ТРЯБВА ДА ПЛАЩАМ НЕЩО КОЕТО РЕАЛНО НЯМАМ ГОЛЕМИ ИЗМАМНИЦИ
    ПАЗЕТЕ СЕ ОТ МТЕЛ ТЕ СА НАПАСТ ОТ КОЯТО НЯМА ОТЪРВАНЕ САМО ЕДНО ЛУДО ПЛАЩАНЕ ЗА НИЩО

  16. gaby казва:

    Моля дайте ми съвет.В началото на тази година(2012) сключихме договор за 1 година с Мтел за получаване на услуга „фиксиран интернет“ за 100Mb. На промоционалната цена 18.90 + 20% отстъпка за първите два месеца.При сключването на договора, служителите в офиса не ни информираха, че в района където ще получаваме услугата е невъзможно да се постигне тази скорост.Не сме длъжни да знаем къде и какво им е покритието.Щом подготвят договора, значи всичко е наред….
    Платихме авансово таксата за първия месец и очаквахме да дойдат техници да ни свържат.
    След два дни оператор ни звъни по телефона с покана да предоговорим към по-ниска скорост.
    По-ниските скорости в тарифния план не са на промоция, дори са много по-скъпи.Ние не желаем предоговаряне, щом не може да изпълнят условията на договора 100Mb za 18.90 лв искаме да се анулира договора, та ние нямаме дори прекаран кабел.
    НО, не можело така.Или си плащаме договора -12 X 18.90лв и прекратяваме взаимоотношения, или
    предоговаряме за по-ниска скорост с по-висока цена.
    Веднага пуснахме жалба и се позовахме в нея, че имаме права за прекратяване, съгласно общите условия за използване на услуга фиксиран интернет.
    Днес отново бяхме призовани от оператор за предоговаряне.
    Моля към кого да се обърнем, та ние дори нямаме прекаран кабел, не могат да ни доставят договореното, а искат пари за недоставена услуга за 1 година, за да си прекратим отношенията.Става въпрос за Студентски град.

  17. Iva казва:

    На 20.01.2012 отидох в офис на Мтел за да сменя тарифния план попитах дали имам право да си взема телефон един много мил служител се порови и ми каза да изчакам нямало изгодни оферти и ми каза че като лоялен клиент имам право да получа неограничен интернет 1 Гб .Обесних му че сме с кабелен неограничен но скоро сме закупили друг компютър и той ми обясни че този покойно може да се на другия и ако не теглим няма да има проблем .Да но не на 28.01.2012 страниците не се отваряха дори радио не можех да пусна .Бясна защото на този компютър бях стояла няколко часа и то само аз се обадих на оператор който с любезен глас ми обясни че съм изразходила 1 ГБ и скоростта ми е ограничена . Тогава се оказа че договора ми е за 2 години а новия ми тарифен план с не малката такса от 39.90 е за една година .Не знам сега как ще плащам за нещо което е пален боклук .И защо тези хора там ни ЛЪЖАТ по този начин .Скандал че ще има ще има .Не виждам начин как да си прекратя договора за интернета.

    • БГ казва:

      Провери дали е влзенала в сила нормативно възможността до 7 дни да се откажеш от договора си или да коригираш плана си. Това беше една от пакета мерки, който гласуваха в парламента срещу утрепки като Мтел и другите мобилни оператори. В случай че е – действай, в противен случай, направи твоя случай достояние на максимален брой хора. Ако всички подходим така, скоро тази компания ще е фалира. Време е тези боклуци да усетят, че ще ги съсипем, когато клатят народа!

      България, бягайте далеч от Мтел!

  18. Krasimir Koev казва:

    На 21.12.11г ми изтекъл договора за мобилен номер към Глобул, но автоматично е преподписан. Ходих в магазина и там ми казаха, че вече не мога да се откажа защото не съм пуснал заявление за отказ и защото съм стар абонат, и за мене новите разпоредби не важели. Какво да правя?

  19. красимир казва:

    как мога да прекратя договораси за мобилен интернет кам глобул без да плащам неустоика по договора ми които истича през декември 2012г искам даго прекратя по вина на глобул заради трагичниа им мобилен интернет

  20. Ицо казва:

    Подадох жалба с молба за прекратяване на договора ми .Но проблема тук е че остава по малко от месец вече до края му, пък и имам неплатени фактури, които ще платя но само при прекратяването на договора. Моля обяснете ми подробно, моля, за нещата, които трябва да направя , за да бъде наистина прекратен този договор!Какви са тези обаждания после на .88 ?Как трябва да подходя и при условие че имам писмено известие от фирма за събиране на дългове?Авсе пак в момента имам желание, време и средства да се махна от ,, крилото,, на Мен-Тел. Моля насочете ме какво да правя?

    • Петър казва:

      Няма проблем, ако молбата е входирана до един месец преди изтичане на договора! Също така, трябва искат в последния месечен отчетен период да подадеш и Молба за спиране достъпа на СИМ картата до мрежата на Мтел! Направи и това за да си „вържеш гащите! Все пак, за да прекратиш договора си плати всичко дължимо!

      Не позволявай да те лъжат да звъниш на *88 за да прекратяваш договор!!! Има една приказка „Дума в папка не стои“! Подаваш молбите си в 2 екземпляра, от които 1 за теб и изискваш ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА СЛОЖАТ печат, подпис служителя + неговото име и с входящ номер!!! Търси в Гугъл има примерни молби за прекратяване на договор:
      Добави и текст!!!: „и да прекратя достъпа до мрежата на Мтел на СИМ карта към мобилен номер 0888 ХХХ ХХХ“

      „НЕ ПОПЪЛВАЙ ТЕХНИТЕ ФОРМУЛЯРИ, А ТВОЙ, ТЪЙ КАТО МОЖЕ С ДРЕБЕН ШРИФТ ДА ИМА УЛОВКИ И ДА СЕ ПОДВЕДЕШ!
      Длъжни са да приемат молбите ти, ако се правят на много умни, казват ти „НЕ МОЖЕ“ и не искат – просто им дигни скандал, звъни на адвокат и/или КЗП! ЩЕ РАЗБЕРЕШ, ЧЕ ВСИЧКО МОЖЕ ТАЯ ЗОМБИРАНА МЕН-ТЕЛИВА СГАН, САМО ДА ГО ИЗИСКАШ ОТ ТЯХ!!!

      И най-важното прегледай си детайлно договора, какво пише в него – срокове, условия и т.н. Научете се да ги четете тези документи!

  21. freestyler86 казва:

    Здравей те,

    Доста коментари изчетох по въпросното отказване от услугите на мобилните оператори. Искам да ви разкажа една реална случка в която главна роля играят един мой приятел и КЗП!

    Въпросният ми приятел също като много от вас е отишъл в офис на телекомуникационен оператор с желание да подаде молба за прекратяване на договора, съответно служителката му оказва категорично. След няколко неуспешни опита да обеди служителката да му подпише молбата приятелят ми се отказва и се прибира у дома.

    Не си мислете, че се е примирил, напротив. Написал е писмо до КЗП след няколко дена КЗП му отговаря и му казват, че след 2 дена ще бъдат в града и искат да се срещнат с него Случката се разиграва в гр. Разград. Така и става след два дена приятелят ми и двама души от КЗП се срещат на по кафе и КЗП предлага пъклен план срещу мобилният оператор. Наговарят се приятелят ми да влезе първи и да започне процедура по искане на молба за прекратяване на договор и т.н., съответно веднага след това влиза и комисията и слуша абсолютно всичко по време на процедурата по отказване или поне опитите които приятелят ми прави. След доста кавги и спорове между оператор и клиента изведнъж двамата представители от КЗП вадят своите (не пистолети ) идентификационни карти и се представят както си му е реда. Служителите зяпват и немогат да разберат какво се случва… КЗП нарежда на клиентите присъстващи в офиса да напуснат, а на моят приятел му казват, че въпросът му е уреден (договорът му е прекратен) Съответно на оператора е съставен акт и случаят е приключен, но само този сигурно има стотици такива случай.

  22. Бомба казва:

    Моя случай е доста по-различен. Дългогодишен абонат на Глобул бях, но….. През май 2011 г. получих сметка от 79.00 лв. (обикновено е около 15-20 лв.) Попитах оператора каза че за час и половина съм говорила с три международни номера. Подадох жалба. Отговорът беше че съм се свързала не чрез техен номер с интернет. Поради финансови причини платих всичко със следващата фактура, но GSM-ма не ми беше включен. Отидох до Глобул, вдигаха рамене, писах още веднъж (още чакам отговор), звънях на 123 – глас в пустиня. След време получих следваща фактура – няма такса само лизинга. Пак въпроси пак нищо. Платих я, както и всички останали фактури.
    Един месец преди изтичане на срока на договора (до 23, 01, 2012 г.) подадох предизвестие за прекратяване на договора, Номер не давали беше отговора им, но аз си взех копие от тях и платих всичко, което ми поискаха до края на договора. Оказа се, че са ми поискали 0,05 лв. по- малко и тях платих и потвърдих и мислех, че всичко е приключило, но не би…
    На 10.02.2012 г. получих писмо от 03.02,2012 г. от някаква фирма представител на Глобул, че трябва да платя 60,83 лв. неустойки до 17,02,2012г,. Писах и веднага да не ме безпокоят, защото няма такова нещо. Пак сгреших, получих фактура от 05.02.2012 г, с плащане на 23.02.2012 г. да платя неустойки предварително прекратяване на договора. Нито от кога е прекратен, нищо.Писах им, като им зададох няколко въпроса, но ми отговориха, че те са го прекратили. Във фактурите бил само лизинга и за въпроси да се обръщам към тях. Нищо по въпроса за предоставяне на личните ми данни. Нито за промяната на фактурата. Оказа се че (ще се позова на техните Общи условия) трябва да се издава фактура и те могат да я променят и ти дори да я плащаш редовно, решиш ли да се жалваш или да прекратиш договора става страшно. Има срокове за информиране при прекратяване на договор, но те важат само за абонатите, В момента чакам отговор от КЗП, защото не знам как да постъпя, защото ако платя, кой ще ми гарантира, че след време някой няма да ме безпокои отново? Глобул не ми отговори на този въпрос.

  23. Маги казва:

    Изчетох всичко с огромен интерес, но казус като моя няма. То всъщност все още и казус няма, но трябва да има. Промлемът ми е следния: С пълно съзнание за произтичащите от подписването на договора последствия го направих, т.е. през лятото на 2011 година и поднових всичко договори с Виваком за срок от две години, за което подписах съответните документи и получих два телефона подарък. Като стар и хммм лоялен клиент не съм ходила в офис – висчко стана чрез куриер. Извенъж обаче се оказва, че в нашето семейство няма достатъчно доходи да поддържам тези телефони. Разговарях със служителка в близкия офис, но тя ми обясни, образно казано, че всичко с тези договори в интерес на гражданина било „шменти капели“. Казвам и, че ще се стигне до там, че няма да мога да погасявам вноските, а момичето най-приятелски ми се усмихва и ми вдига рамене. Тук в скобички да кажа че, когато си в срок на договор, не можеш да намалиш терифния си план, ако желаеш можеш да го увеличиш, но да го намалиш – НЕ!!! И от тук следва моят въпрос – аз искам да не ми предоставят договорена услуга, защото няма да мога да им заплатя за нея. От друга страна, обаче пък те искат да ми я дават насила и като не им платя какво ще правим?!?! Може би ще ми запорират апартамента, за да си платя. Какъв е този абсурд – аз искам да ги възпретястват от ситуацията да останат без заплащане на предоставената услуга, а те не искат. Нима могат да ме принудят да им ползвам услугата и да им стана длъжник в някакво бъдещо време?! Много съм затруднена, моля дайте съвет!

Вашият коментар

